fbpx

Храни, които са почти чист протеин

Various protein sources concept. Animal and plants ingredients selection and chalckboard with Protein word over dark background. Top view or flat lay.

Наличието на качествен протеин в диетата е един от сигурните белези за нейната балансираност. Има храни, които доказано ги набавят и си струва да си ги припомним, за да ги избираме по-често.  

Пилешки гърди. Пилето е една от най-често консумираните храни с високо съдържание на протеини. 85 грама печени, без кожа, пилешки гърди осигуряват около 27 грама протеин и 140 калории. Освен протеин, пилешкото месо е чудесен източник на ниацин, витамин В6, селен и фосфор.

Пуешки гърди. Те са източник на протеини с ниско съдържание на мазнини. 85 грама печена пуйка, без кожа, съдържа около 26 грама протеин и 125 калории. Пуешките гърди също са с високо съдържание на ниацин, витамин В6 и селен. Също така са добър източник на фосфор и цинк.

Яйчени белтъци. Подобно на повечето други животински храни, яйцата имат висококачествен протеин, който съдържа всички аминокиселини. Повечето от витамините, минералите и антиоксидантите в яйцата се намират в жълтъка. Въпреки това, яйчните белтъци съдържат най-малко 60% от протеина в едно яйце. 243 грама яйчен белтък предлага 27 грама протеин и само около 126 калории.

Сушена риба. Тя е вкусна закуска, която се предлага в много разновидности. С високо съдържание на протеини и ниско съдържание на мазнини е рибата треска. 28 грама сушена риба може да осигури 18 грама протеин. Сушената риба има много ползи. Съдържа витамин B12, калий, магнезий, селен и други хранителни вещества.

Скариди. Чудесна храна, която да включите в диетата си. Той са не само с високо съдържание на протеини, но и с ниско съдържание на калории, въглехидрати и мазнини. 85 грама скариди съдържат 12 грама протеин и само 60 калории. Скаридите са богати на селен и витамин В12. Съдържат добри количества ниацин, цинк, витамин Е, витамин В6 и антиоксиданти. 

Риба тон. Тя е с много ниско съдържание на калории и мазнини, което я прави почти чисто протеинова храна. 85 грама варена риба съдържа около 25 грама протеин и само 110 калории. Освен това е добър източник на витамини от група В, както и минерали като магнезий, фосфор и калий. Рибата тон също има антиоксидантни свойства поради високите си количества селен. 100 грама съдържат 196% от дневната стойност. Освен това, рибата тон е добър източник на омега-3 мастни киселини. Рибата тон съдържа малко живак, но високото й съдържание на селен спомага за защита от живачна токсичност. 

Риба треска. Треската е риба с бяло месои е пълна с протеини. Освен това, е с ниско съдържание на калории и има малко мазнини. 85 грама съдържат 16 грама протеин и само 72 калории. Треската е добър източник на витамини B3, B6 и B12, както и омега-3 мастни киселини – всички те осигуряват ползи за здравето на сърцето. Освен това, треската съдържа селен, магнезий, фосфор и калий.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Свържи се с мен

Сподели с приятели.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Smart Diet © Всички права запазени