fbpx

Отслабването – отговорност за храната около нас

Balanced diet - healthy food on gray stone background. Various food ingredients and chalkboard with words Balanced Diet. Top view or flat lay.

Храната има мощна притегателна сила и огромно въздействие върху психиката. Тя е свързана със задоволяване на базовите ни нужди. Неслучайно, зависимостта от нея се преодолява с висока мотивация и дисциплина. 

Преди всичко, осъзнаването на нейната роля в конкретен етап от живота – дали тя е източник на енергия или я ползваме като заместител на нещо, ще ни помогне да имаме правилно отношение към нея. 

Когато става дума за отслабване, отговорността за това, каква храна ще допуснем наоколо и доколко достъпна ще е тя, е въпрос на лични приоритети. Ако усещате храната като предизвикателсво и искате да поддържате здравосложни отношения с нея, следващите идеи са точно за Вас.

Гответе сами ястия у дома. Това Ви позволява да контролирате размера на порцията и това, което включвате в храната. Ресторантската и пакетираната храни обикновено съдържат много повече захар, нездравословни мазнини и калории, отколкото храната, приготвена у дома. В надпреварата да грабнат вниманието Ви като потребител, често увеличават размерите на порциите. Вкъщи контролирате Вие!

Сервирайте по-малки порции. Използвайте малки чинии, купи и чаши, за да направите порциите си да изглеждат по-големи. Не яжте от големи купички или директно от тенджерата. Така няма да разберете колко храна сте поели. Цветът на чиниите не е без значение – студени тонове или неутрално бяло ще „охладят“ апетита до разумни граници. Количеството е във Ваши ръце!

Разпределяйте дневните калории. Редица проучвания сочат, че консумацията на повече от дневните Ви калории на закуска и по-малко на вечеря може да Ви помогне да свалите повече килограми. Яденето на по-голяма, здравословна закуска може да повиши скоростта на метаболизма, да потисне значително чувството на глад през деня и същевременно имате повече време да изгорите калориите. 

14-часова пауза. Опитайте се да настроите часа на вечерята си да е максимално рано. Нека до закуската на следващия ден да имате 14-часов интервал, в който организмът да преработи качествено храната и да си почине. Хранете се в активната си част от деня. Но не на крак и в ритъма на работната динамика. Просто си давайте време мейду ангажиментите, за да се храните осъзнато. Това е сигурна крачка към отслабването!

Планирайте храненията и закуските си предварително. Можете да разпределите количеството храна за деня в кутии. Графикът ще Ви помогне да създадете навик и ритъм на хранене, а готовите количества – да се придържате към целите си. Храненето по график и с мярка ще Ви помогне да избегнете хранене, когато не сте истински гладни. Вие знаете най-добре!

Пийте повече вода. Жаждата често може да бъде объркана с глада. Пийте вода, когато имате усещане за глад, после изчакайте и решете осъзнато наистина ли сте гладни. Така със сигурност ще избегнете прием на излишни калории. 

Ограничете количеството изкушаващи храни, които имате у дома. Ако споделяте кухня с хора, които не спазват Вашия режим на хранене и са с различни навици от тези, които Вие изграждате, съхранявайте вашата и тяхната храна на различни места. И нека продуктите, които са извън вашата диета да са далеч от погледа Ви. Въпрос на навик е!

По пътя към създаване на Вашия режим на хранене и постигането на вашите цели, свързани с теглото, ще срещате предизвикателства и трудни ситъации, в които най-компрометирана ще е Вашата дисциплина. Ако се почувствате несигурни, помислете отново – това желание да се храня с какво е свързано – с нужда да получа енергия от храната или да нахраня емоции, потиснати надълбоко?

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Свържи се с мен

Сподели с приятели.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Smart Diet © Всички права запазени