fbpx

14 здравословни закуски за пътешествие

Young traveler with back pack - Hanoi, Vietnam

Пътуването, особено на дълги разстояния, е свързано с осигуряването на храна, при това лесна за консумация. Не всичко може да се консумира по време на път. Някои храни могат да предизвикат дискомфорт, а други да са неудобни за приемане. 

Самото пътуване променя начина и честотата на хранене. А крайпътните заведения не винаги осигуряват най-доброто за Вашето меню, като наблягат предимно на пакетирана храна, пълна с консерванти или с много излишни калории. 

Ето защо, за да си осигурите прием на здравословна и питателна храна по време на път и да не се налага да правите компромис нито с вкуса, нито с качеството й, е добре да си набавите здравословни и компактни закуски. Ето няколко идеи какви могат да бъдат:

Пресни плодове и зеленчуци

Пресните плодове са не само високо хранителни, но и лесно преносими. По време на пътувания, хапването на хидратиращи храни с високо съдържание на фибри като плодове може да поддържа движението на червата и да помогне да предотвратите запек, причинен от бездействие. Ябълките, ягодите и бананите са чудесни закуски по време на път.

Ако пътувате с охладител, пресни зеленчуци като целина, броколи, моркови, краставици и чушки са чудесни нискокалорични закуски за пътуване. Яденето на зеленчуци ще даде усещане за ситост, без излишни калории.

Авокадото е закуска с високо съдържание на фибри и високо съдържание на мазнини, която е особено подходяща, ако спазвате диета с ниско съдържание на въглехидрати. Съдържа хранителни вещества като калий, фолат и витамини С и Е. Тези маслени плодове могат да бъдат осолени и да се хапвани с лъжица или пюре и да се комбинират с бисквити или зеленчуци по време на почивка от шофиране. 

Барове с протеин и гранола, енергийни хапки

Протеините и гранола баровете са удобни и повечето не се нуждаят от хладилник, което ги прави добър избор за пътешествия. И все пак, много барове съдържат добавени захари и други нездравословни добавки, поради което е важно да избирате продукти, произведени от цели, хранителни съставки като ядки, овес, чиа семена, яйчен белтък и сушени плодове.

Енергийните хапки, наричани също енергийни топки, са с размер на хапки, направени от здравословни съставки като ядки, семена и сушени плодове. Макар и дребни, те набавят нужните калории. Можете лесно да ги приготвите вкъщи с фурми, ядки, какао на прах и бадемово масло и да ги опаковате в охладител, когато поемате на път. 

Ядки и семена

Ядките и семената могат да се ядат самостоятелно или да се съчетават добре с много други закуски за пътуване, включително сушени или пресни плодове.

И ядките, и семената са с високо съдържание на протеини, здравословни мазнини и фибри. Всъщност, яденето на повече от тези храни може да намали риска от сърдечно-съдови заболявания и да понижи нивата на кръвната захар. Орехите, бадемите, кашуто, ядките от макадамия, тиквените семки и слънчогледовите семена могат да осигурят необходимите нива на енергия по време на пътуване.

Нахутът е силно хранителен, като осигурява протеини, фибри, магнезий, фолати и цинк. Сушеният нахут е преносим и лесен за ядене по време на шофиране или навигация.

Плодови и зеленчукови чипсове

Много хора предпочитат на път преработени закуски като картофен чипс. Тези чипове обикновено са с високо съдържание на калории, натрий и нездравословни добавки.

Ако копнеете за солена и хрупкава закуска, опитайте вместо това здравословни чипсове, направени от сушени плодове и зеленчуци. Например, чипс от печени ябълки е чудесна алтернатива. Изберете продукти, които не съдържат добавена захар или консерванти, или направете свои домашни чипсове от плодове и зеленчуци. 

Неподсладено кисело мляко

Можете да разширите възможностите за закуска по време на пътуването си, ако вземете охладител. Неподсладеното кисело мляко е чудесна закуска, но трябва да се държи на хладно, за да предотвратите разваляне. 

Много ароматизирани йогурти са с високо съдържание на добавена захар, която трябва да ограничите. Най-добре е да изберете неподсладени, обикновени сортове, след което добавете горски плодове, ядки, семена, семена от чиа и сушен кокос. Българското кисело мляко съдържа протеини, които създават и усещане за ситост. 

Твърдо сварени яйца

Твърдо сварените яйца са друга питателна възможност по време на път. Те са пълни със здравословни мазнини, протеини, витамин В12, холин и антиоксиданти като лутеин и зеаксантин, което ги прави особено хранителен избор. Просто не забравяйте да ги държите в хладилник с пакети с лед и да ги изядете в рамките на 1 седмица.

Супи за пиене

Въпреки че супата може да изглежда странна възможност за пътуване, стабилните за пиене супи са здравословен и удобен избор, особено при шофиране. Плюс това, супи на базата на зеленчуци могат да помогнат да задоволите нуждите си от хранителни вещества, когато свежи продукти липсват. 

Сирене и бисквити

Сиренето и бисквитите са класическа закуска за всеки на пътя. Намажете бисквити с чедър, сирене бри. Можете също така да добавите пресни плодове за нотка на сладост.

Въпреки, че здравословното хранене на път може да изглежда трудно, то е напълно постижимо с минимално планиране. Осигуряването му поддържа организма сит и с добра функция.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email

Свържи се с мен

Сподели с приятели.

Share on facebook
Share on twitter
Share on email
Share on whatsapp

Smart Diet © Всички права запазени